MSc in Hospitality and Tourism Management – Διοίκηση Τουριστικών Μονάδων και Φιλοξενία

Ίδρυμα: ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Σχολή: Σχολής Οικονομίας Διοίκησης και Νομικών Επιστημών / School of Economics, Business Administration and
Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Πόλη: ΣΕΡΡΕΣ
Είδος ΠΜΣ: ΠΜΣ
Παρακολούθηση: Πλήρης, Μερική, Διά ζώσης
Διάρκεια Φοίτησης (εξάμηνα): 4
Τέλη Φοίτησης: 5.000 €
Γλώσσα Διδασκαλίας: Αγγλική
ΦΕΚ:
URL Ιστοσελίδας:
Ειδικεύσεις:
Απευθύνεται σε απόφοιτους των τμημάτων:

A good university degree in a relevant subject from a recognised University. Proof of English competence [IELTS (6.5 and above), or TOEFL (IBT, 90 and above) or TOEIC (850 and above) score or any recognised CPE]

Συνεργαζόμενα τμήματα:
Σημειώσεις:

Επικοινωνία:e-mail ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ: infoseba@ihu.edu.gr, ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2310807520

  • 5.000 euros (paid in 4 instalments over two years). Scholarships available Two Year Part-time Mode (weekdays evenings)
  • Σχετικά με την παρακολούθηση: Απογεύματα

 

Περιγραφή

The MSc in Hospitality and Tourism Management programme provides expertise in tourism with a practical orientation related to management and strategic issues in the fast-evolving tourism sector at the national and international level. Greece provides the ideal place to study Hospitality and Tourism and more specifically, Thessaloniki, which has been at the crossroads of many different cultures and a student metropolis.
The IHU MSc in Hospitality and Tourism Management is designed to:

  • Enable students to acquire the expertise and develop the skills for the acquisition and application of integrated solutions for the effective management of tourist enterprises in a highly competitive international environment with an emphasis on the management and economic activity of the tourist industry as well as environmental issues related to the tourism sector.
  • Develop skills and expertise targeted at effective decision-taking and critical assessment of issues concerning management in the specific sector and also to provide practical orientation related to management and strategic issues in the fast-evolving tourism sector at the national and international level.
  • Enable students to acquire the knowledge required for the strategic planning of enterprises and organisations concerning their compliance with environmental legislation; in general teach them how to minimize the environmental impact of their operation on the environment through voluntary activities.
  • Enhance students’ self-awareness and self-confidence through the acquisition of knowledge and practical skills in disciplines related to tourism management.
  • The terms with the core courses aim to lay solid analytical foundations in all areas related to hospitality and tourism. During the electives period, students are encouraged to deepen their knowledge and specialise in more specific areas, through four courses. A choice of a dissertation or a consulting project concludes the programme.

Ο σκοπός του MBA in Hospitality and Tourism είναι τετραπλός:

  1. Να παρέχει στους φοιτητές άριστη γνώση των εννοιών και των εργαλείων διαχείρισης
  2. Να εμπλουτίσει με στρατηγικές και επιχειρηματικές ιδέες τη βιομηχανία τουρισμού και φιλοξενίας
  3. Να μεταδώσει γνώσεις και δεξιότητες που θα δώσουν τη δυνατότητα στους σπουδαστές να προσφέρουν πρακτικές λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία τουρισμού και φιλοξενίας
  4. Να εκπαιδεύσει τους μαθητές να δρουν και να προσαρμόζονται σε μια παγκοσμίως ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά