Μάθηση και Καινοτομία στην Εκπαίδευση (Learning and Innovation in Education)

  • Ίδρυμα: ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    Σχολή: Θεολογική

    Τμήμα: Θεολογίας

    Πόλη: Θεσσαλονίκη

    Είδος ΠΜΣ: ΠΜΣ

    Παρακολούθηση: Mixed Mode

    Διάρκεια Φοίτησης (Εξάμηνα): 3

    Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνική

    Επιστημονικά Αντικείμενα: Κατάρτιση εκπαιδευτικών με επιστημονική εξειδίκευση,Εκπαίδευση

    ΦΕΚ (Αριθμός Τεύχους): Φ.Ε.Κ. τ.Β 4963/2025

    Τέλη Φοίτησης: Χωρίς τέλη φοίτησης

    Ποσό Τελών Φοίτησης: 1800

    URL Ιστοσελίδας: https://led.theo.auth.gr/

  • Περιγραφή Μεταπτυχιακού:

    Αντικείμενο του ΠΜΣ «Μάθηση και Καινοτομία στην Εκπαίδευση» είναι η διεπιστημονική προσέγγιση του μηχανισμού της μάθησης μέσα από καινοτόμες πρακτικές και εργαλεία στο πλαίσιο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.

    Στο πλαίσιο αυτό, βασικός παράγοντας είναι η κατάκτηση της θεωρητικής και τεχνικής γνώσης των νέων μέσων και ο μετασχηματισμός της σε νέες κοινωνικο-γνωστικές εμπειρίες μάθησης οι οποίες θα συμβαδίζουν με τις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και ανάγκες.

    Σκοπός του ΠΜΣ είναι η προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης, η ανάπτυξη υψηλού επιπέδου έρευνας, η παροχή εξειδικευμένων δεξιοτήτων καθώς και η διαμόρφωση στάσεων και αντιλήψεων στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο, σύμφωνα με τα διεθνή επιστημονικά πρότυπα και με σεβασμό της ακαδημαϊκής ελευθερίας και δεοντολογίας.

    Η εκπαιδευτική καινοτομία ουσιαστικά αναφέρεται σε μια δυναμική διαδικασία η οποία εμπεριέχει, προωθεί και εφαρμόζει νέες αντιλήψεις, μέσα, προσεγγίσεις και πρακτικές στην εκπαίδευση με κύριο σκοπό την αλλαγή στάσεων και αντιλήψεων όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία, την εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων και τη χρήση νέων διδακτικών μέσων. Σε αυτή την πολυσύνθετη, πολυεπίπεδη και απαιτητική διαδικασία ο ρόλος του επαρκώς καταρτισμένου προσωπικού είναι κομβικός.

    Το ΠΜΣ αποβλέπει στην κατάρτιση επιστημόνων υψηλού επιπέδου και στελεχών ικανών να εμβαθύνουν, να λειτουργήσουν και να ηγηθούν αποτελεσματικά τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο στο ευρύτερο πεδίο της εφαρμογής και προώθησης της καινοτομίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

    Έμφαση δίνεται: α) στον μετασχηματισμό των κλασικών διαδικασιών σε νέα, καινοτόμα πλαίσια με σκοπό τη βελτιστοποίηση της διδασκαλίας και των αποτελεσμάτων της β) στη μεθοδολογία της χρήσης, αξιοποίησης και διαχείρισης των νέων μέσων και καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού στο σύγχρονο, διαρκώς μεταβαλλόμενο και απαιτητικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.

    Με την παρακολούθηση και επιτυχή ολοκλήρωση του ΠΜΣ είναι οι φοιτητές/ριες θα είναι σε θέση να:

    • γνωρίζουν και να κατανοούν τις σύγχρονες θεωρίες, πρακτικές, διαδικασίες και εργαλεία που σχετίζονται με το πεδίο των Επιστημών της Αγωγής
    • κατέχουν ικανότητες αναστοχασμού και αναπλαισίωσης της προσωπικής θεωρίας και εκπαιδευτικής πρακτικής, με βάση τις σύγχρονες τάσεις στην παιδαγωγική επιστήμη.
    • διακρίνουν την καινοτομία ως παράγοντα βελτιστοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των αποτελεσμάτων της.
    • κατακτήσουν δεξιότητες επιλογής, χρήσης , διαχείρισης και αξιολόγησης καινοτομιών στην εκπαίδευση.
    • αναπλαισιώνουν και να μετασχηματίζουν τη γνώση του αντικειμένου τους
    • δημιουργούν και να αναπτύσσουν δικά τους διδακτικά σενάρια
    • εφαρμόζουν καινοτόμες διαδικασίες μάθησης στο πλαίσιο της δια βίου εκπαίδευσης, σε τυπικά και μη τυπικά περιβάλλοντα.
    • εργάζονται ομαδικά αλλά και ατομικά σε υψηλό επιστημονικό και ερευνητικό επίπεδο

    Η χρονική διάρκεια φοίτησης που οδηγεί στη λήψη του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΜΕ) είναι τρία (3) ακαδημαϊκά εξάμηνα στα οποία περιλαμβάνεται και ο χρόνος εκπόνησης διπλωματικής εργασίας. Ο ανώτατος επιτρεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης των σπουδών, ορίζεται στα πέντε (5) εξάμηνα. Η φοίτηση στο ΠΜΣ είναι υποχρεωτική. Η γλώσσα συγγραφής της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας μπορεί να είναι η ελληνική ή η αγγλική.

    Γλώσσα διδασκαλίας του προγράμματος είναι η ελληνική. Για την απόκτηση του Π.Μ.Σ. «Μάθηση και Καινοτομία στην Εκπαίδευση» οι μεταπτυχιακοί/-ές φοιτητές/-τριες θα πρέπει να συγκεντρώσουν ενενήντα (90) ECTS. Τα μαθήματα είναι στο σύνολό τους Υποχρεωτικά. Στο Α΄ και Β΄ εξάμηνο σπουδών, ο/η μεταπτυχιακός/-ή φοιτητής/-τρια παρακολουθεί από τρία (3) Υποχρεωτικά Μαθήματα (Συνολικά έξι) και στο τρίτο (Γ’ ) εξάμηνο ασχολείται με τη συγγραφή της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας ή παρακολουθεί τρία (3) επιπλέον Υποχρεωτικά Μαθήματα.

    Για την απόκτηση του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών απαιτείται η παρακολούθηση και η επιτυχής εξέταση σε όλα τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών καθώς και η επιτυχής εκπόνηση της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας (ΜΔΕ), εφόσον αυτή επιλεγεί για το τρίτο εξάμηνο. Η επιλογή διπλωματικής εργασίας αντί των μαθημάτων του τρίτου εξαμήνου δηλώνεται εγγράφως από τον ενδιαφερόμενο με την έναρξη μαθημάτων του δευτέρου εξαμήνου σπουδών.

    Πιο συγκεκριμένα, απαιτείται : α) η παρακολούθηση και η επιτυχής εξέταση σε εννέα (9) υποχρεωτικά μαθήματα (10 ECTS το καθένα και συνολικά 90 ECTS = 2250 ώρες) ή β) η παρακολούθηση και η επιτυχής εξέταση σε έξι (6) υποχρεωτικά μαθήματα κατά τα δύο πρώτα εξάμηνα (10 ECTS το καθένα και συνολικά 60 ECTS=1500 ώρες και η εκπόνηση μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας (30 ECTS=750 ώρες).

    Και στις δύο περιπτώσεις ο συνολικός φόρτος εργασίας αντιστοιχεί σε 90 ECTS (2250 ώρες, 1 ECTS=25 ώρες).

    Το κάθε εξάμηνο περιλαμβάνει δεκατρείς (13) τρίωρες ενότητες εκπαίδευσης για κάθε μάθημα. Οι διδακτικές ώρες για κάθε μάθημα ανά εξάμηνο είναι τριάντα εννέα (39), δηλαδή συνολικά 117 ώρες διδασκαλίας ανά εξάμηνο. Τα μαθήματα δύναται να διεξάγονται όλες τις ημέρες της εβδομάδας καθώς και σε κύκλους ενοτήτων.

    Ο ανώτατος αριθμός μαθημάτων στα οποία μπορεί να εγγραφεί κάθε μεταπτυχιακός/ή φοιτητής/τρια ανά εξάμηνο είναι τρία (3). Οι μεταπτυχιακοί/ές φοιτητές/τριες, μετά το τέλος του Β΄ εξαμήνου εφόσον έχουν εξετασθεί επιτυχώς σε όλα τα μαθήματα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για εκπόνηση της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, εφόσον το επιλέξουν.

    Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται με μικτή μεθοδολογία, εξ αποστάσεως και με φυσική δια ζώσης παρουσία. Συγκεκριμένα, το 80% των ωρών διδασκαλίας κάθε μαθήματος υλοποιείται εξ αποστάσεως (31 ώρες) και το 20% δια ζώσης ( 8 ώρες).

  • Απευθύνεται σε απόφοιτους των τμημάτων:

    Κατηγορίες των πτυχιούχων που γίνονται δεκτοί

    α) πτυχιούχοι του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών (ΠΠΣ) Θεολογίας και της Εισαγωγικής Κατεύθυνσης ΜΟΥσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ), προγράμματα που λειτουργούν στο Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ.
    β) πτυχιούχοι παιδαγωγικών Τμημάτων, Καθηγητικών Σχολών, Θεολογίας, ΠΟλιτικών, Νομικών επιστημών και γενικότερα των ανθρωπιστικών σπουδών ΑΕΙ της ημεδαπής ή ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής.
    γ) πτυχιούχοι Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών, Σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος.
    δ) πτυχιούχοι οποιουδήποτε Τμήματος ΑΕΙ που ενδιαφέρονται για το γνωστικό αντικείμενο του ΠΜΣ.

    Υποψήφιοι μπορεί να είναι και τελειόφοιτοι τμημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις τους και θα έχουν προσκομίσει σχετική βεβαίωση ολοκλήρωσης σπουδών μέχρι την ημερομηνία εγγραφής τους στο ΠΜΣ.

    Η αναγνώριση τίτλων σπουδών της αλλοδαπής για εισαγωγή σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, γίνεται από τα Ακαδημαϊκά Τμήματα. Σε περίπτωση που ο πρώτος κύκλος σπουδών έχει πραγματοποιηθεί στην αλλοδαπή, ο υποψήφιος δεν υποχρεούται να φέρει την ισοτιμία τίτλων σπουδών από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.

    Ακόμα κι αν προσκομίσει ισοτιμία, η αναγνώριση πάλι γίνεται από το Τμήμα.

    Τα Ακαδημαϊκά Τμήματα έχουν την ευθύνη της ακαδημαϊκής και μόνο αναγνώρισης των τίτλων σπουδών και όχι της ισοτιμίας. Για την ισοτιμία των τίτλων σπουδών, την ευθύνη εξακολουθεί να έχει ο ΔΟΑΤΑΠ.

    Οι ενδιαφερόμενοι, που έχουν κάνει ήδη αίτηση ή φοιτούν σε Π.Μ.Σ., υπό την αίρεση της προσκόμισης ατομικής πράξης αναγνώρισης από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., απαλλάσσονται από αυτήν την υποχρέωση και η αίτησή τους ή η τα κριτήρια του νέου νόμου.

  • Σημειώσεις:

    Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τμήμα Θεολογίας, Θεολογική Σχολή, 4ος Όροφος. 54124 Πανεπιστημιούπολη Θεσσαλονίκη.

    plabtheo@gmail.com

    +30 2310996965, +30 2310997042 Δευτέρα και Τετάρτη 10:00-12:00

     

Παρακαλώ πληκτρολογήστε τον όρο αναζήτησης: