FAQs – Συχνές Ερωτήσεις

Tι είναι τα Γραφεία Διασύνδεσης και σε τι αποσκοπεί η ίδρυσή τους;

Τα Γραφεία Διασύνδεσης Σπουδών και Σταδιοδρομίας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν σε μια εποχή ραγδαίων κοινωνικών, οικονομικών, επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων. Ταυτόχρονα, διαφαινόταν όλο και πιο σαφής η ανάγκη σύνδεσης της ακαδημαϊκής κοινότητας με την κοινωνία και το χώρο της παραγωγής. Οι νέοι απόφοιτοι, έπρεπε ν’ αντιμετωπίσουν μια πολυσύνθετη αγορά εργασίας, έντονα ανταγωνιστική, που όδευε προς τη διεθνοποίηση, με γρήγορες αναπροσαρμογές στο περιεχόμενο και στις ανάγκες πολλών επαγγελμάτων.

Προέκυψε λοιπόν η ανάγκη μιας καλύτερης ενημέρωσης, αρτιότερης προετοιμασίας των νέων αποφοίτων για την είσοδό τους στην αγορά εργασίας. Σε μια αγορά εργασίας που δεν περιοριζόταν στα πλαίσια μιας τοπικής κοινωνίας, αλλά σε ολόκληρη την ενωμένη Ευρώπη. Οι ανάγκες αυτές καθόρισαν και τον στόχο λειτουργίας των Γραφείων Διασύνδεσης.

Πότε ξεκίνησε η λειτουργία τους και ποια είναι η αποστολή τους;

Η ίδρυση και λειτουργία Γραφείων Διασύνδεσης στο Ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο αποτέλεσε οπωσδήποτε μια καινοτομία και μια πρόκληση για τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα περισσότερα ΓΔ των Ελληνικών ΑΕΙ ιδρύθηκαν τα τελευταία 20 χρόνια με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΥΠΕΠΘ (πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ). 

Κύρια αποστολή τους είναι η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και  ειδικότερα η παροχή ενεργούς υποστήριξης στους φοιτητές και αποφοίτους των οικείων Ιδρυμάτων για την ομαλή ένταξή τους στην αγορά εργασίας. 

Ο ρόλος τους είναι πολυδιάστατος και περιλαμβάνει τρεις τομείς: τους τομείς της πληροφόρησης, της ατομικής και ομαδικής επαγγελματικής συμβουλευτικής καθώς και  μηχανισμούς διεύρυνσης και σύνδεσης των αποφοίτων με την αγορά εργασίας.

Ποιες υπηρεσίες παρέχει το Γραφείο Διασύνδεσης ΑΠΘ;

Οι προσφερόμενες υπηρεσίες εντάσσονται στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των φοιτητών και αποφοίτων του ΑΠΘ και περιλαμβάνουν:

  1. Σύνδεση με την αγορά εργασίας
  2. Συμβουλευτική υποστήριξη
  3. Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και υποτροφίες
  4. Εκδηλώσεις σταδιοδρομίας – ημερίδες
  5. Υπηρεσίες επιχειρηματικότητας

Ενώ παράλληλα σχεδιάζει και παρέχει:

  1. Έρευνες απορρόφησης αποφοίτων στην αγορά εργασίας
  2. Υπηρεσίες προς τα μέλη ΔΕΠ και τα Τμήματα
  3. Ενημέρωση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
  4. Έκδοση ενημερωτικών εντύπων & εντύπων προβολής 

Πώς μπορώ να «δικτυωθώ» με το Γραφείο Διασύνδεσης ΑΠΘ;

Το Γραφείο Διασύνδεσης ΑΠΘ (ΓΔ) διαθέτει ιστοσελίδα με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν στους φοιτητές και αποφοίτους του ΑΠΘ για το σχεδιασμό της σταδιοδρομίας τους. Κάνοντας εγγραφή με τους κωδικούς του ιδρυματικού τους λογαριασμού οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να γίνουν μέλη και να λαμβάνουν στο e-mail τους πληροφορίες για σπουδές, νέες θέσεις εργασίας ή διοργάνωση εκδηλώσεων. Ή/και ν’ ακολουθήσουν το ΓΔ στα social media (facebook, Instagram & Linkedin).

Μπορούν επίσης να κλείσουν ραντεβού για ατομική συμβουλευτική ή να παρακολουθήσουν τα ομαδικά εργαστήρια συμβουλευτικής προκειμένου να καθοδηγηθούν και να σχεδιάσουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

Τέλος, το ΓΔ διοργανώνει στη διάρκεια της ακαδημαϊκής χρονιάς workshops, εκδηλώσεις σταδιοδρομίας και Ημέρες Καριέρας για τη σύνδεση των φοιτητών και αποφοίτων με την αγορά εργασίας.

Ένας φοιτητής ή απόφοιτος πρέπει να πληρώσει για να αποκτήσει αυτές τις πληροφορίες;

Όλες οι υπηρεσίες και πληροφορίες παρέχονται εντελώς δωρεάν στους φοιτητές και αποφοίτους.

Πότε μπορώ να περάσω από τα Γραφεία για ενημέρωση;

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται καθημερινά (10:00 – 14:00 μ.μ.) τα τρία γραφεία μας που είναι στην Κεντρική Βιβλιοθήκη, στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών και στην επάνω Φοιτητική Λέσχη. 

Για ατομική συμβουλευτική σε θέματα λήψης αποφάσεων χρειάζεται κανείς να κλείσει ραντεβού στο τηλέφωνο 2310995831 καλώντας τις ώρες 9:00 – 10:00 π.μ. και 2:00 – 3:00 μ.μ.